Fie ca sunteti persoana fizica, fie ca sunteti persoana juridica, daca detineti sau utilizati o instalatie sau un echipament in exploatare, ce cade sub incidenta ISCIR, aveti nevoie de un operator RSVTI autorizat care sa fie responsabil cu supravegherea tehnica a instalatiilor/echipamentelor din domeniul ISCIR pe care le detineti. Obligatia dumneavoastra de a asigura acest operator va revine prin Legea nr. 64/2008, art. 15 pct. 2, republicata in 2015 si prin prescriptiile tehnice ISCIR.
Activitatea operatorului RSVTI este reglementata de Ordinul 382 din 10 septembrie 2009 (Ordinul 382/2009).
In esenta operatorul RSVTI se ocupa cu monitorizarea tuturor instalatiilor/utilajelor/mijloace de ridicare care functioneaza sub incidenta ISCIR.
Ca si exemple enumeram:
Activitatea operatorului RSVTI este foarte importanta din punct de vedere al sigurantei oamenilor si instalatiilor care sunt sub incidenta ISCIR. Au fost numeroase cazuri in care datorita nerespectarii instructiunilor de utilizare sau a nevrificarii regulate a echipamentelor s-au intamplat accidente.
Este de datoria operatorului Rsvti sa previna accidentele datorata nerespectarii anumitor ordine ale ISCIR.
Mai jos avem o descriere succinta a drepturilor si obligatiilor opratorului RSVTI. Obligatiile operatorului RSVTI:
Drepturile operatorului RSVTI:
Activitati desfasurate in domeniul ISCIR - RSVTI:
1. Identificarea tuturor instalaţiilor/echipamentelor din domeniul iscir ale deţinătorului/utilizatorului;
2. Efectuarea demersurilor necesare în vederea autorizării funcţionării instalaţiilor/echipamentelor pentru care autorizarea funcţionării se face de către iscir, potrivit prescripţiilor tehnice aplicabile;
3. Inregistrarea tuturor echipamentelor/instalaţiilor deţinătorului/utilizatorului, supuse autorizării iscir, la inspecţia teritorială de care aparţin;
4. Admiterea funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, care se face de către operatorul rsvti, conform prevederilor prescripţiilor tehnice aplicabile;
5. Efectuarea demersurilor necesare în vederea obţinerii avizului obligatoriu de instalare, pentru echipamentele/instalaţiile pentru care prescripţiile tehnice solicită acest lucru;
6. Verificarea existenţei documentelor însoţitoare ale instalaţiilor/echipamentelor din domeniul iscir, conform actelor normative aplicabile;
7. Intocmirea şi actualizarea evidenţei centralizate pentru toate instalaţiile/echipamentele din domeniul iscir;
8. Instruirea şi examinarea anuală a personalului de deservire, atât cel autorizat de către iscir, cât şi cel instruit intern, în conformitate cu instrucţiunile de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor iscir, puse la dispoziţie de către producători, şi cu instrucţiunile tehnologice ale liniei tehnologice în care este încadrată/încadrat instalaţia/echipamentul, puse la dispoziţie de către proiectantul liniei tehnologice;
9. Afişarea la loc vizibil a instrucţiunilor de exploatare a instalaţiilor/echipamentelor iscir, precum şi a celor ale liniei tehnologice în care este încadrată/încadrat instalaţia/echipamentul;
10. Oprirea din funcţiune a instalaţiilor/echipamentelor la expirarea scadenţei de funcţionare acordate cu ocazia ultimei verificări tehnice oficiale;
11. Informarea în scris a conducerii deţinătorului/utilizatorului despre planul de verificări tehnice aferent anului următor, în vederea planificării condiţiilor de pregătire a instalaţiilor/echipamentelor;
12. Urmărirea realizării în termen a dispoziţiilor date prin procese-verbale de verificare tehnică;
13. Examinarea şi vizarea registrelor de evidenţă a funcţionării instalaţiilor/echipamentelor, în termenele şi cu respectarea modalităţilor stabilite în prescripţiile tehnice aplicabile;
14. Pregătirea instalaţiilor/echipamentelor pentru verificări tehnice oficiale şi participarea activă la efectuarea acestora;
15. Verificarea ca instalaţiile/echipamentele din domeniul iscir să fie deservite de personal autorizat, conform cerinţelor prevăzute în prescripţiile tehnice aplicabile;
16. Anunţarea de îndată a inspecţiei teritoriale de care aparţine despre producerea unor avarii sau accidente la echipamentele/instalaţiile pe care le au în evidenţă;
17. Participarea la cercetarea avariilor sau accidentelor produse la echipamentele/instalaţiile iscir pe care le are în evidenţă, în vederea furnizării tuturor informaţiilor organelor de cercetare a evenimentelor;
18. Informarea în scris a inspecţiei teritoriale unde este înregistrată/înregistrat instalaţia/echipamentul, în termen de 15 zile, despre datele de identificare ale noului deţinător de echipamente/instalaţii, în cazul unui transfer de proprietate sau de folosinţă asupra acestor bunuri;
19. Anunţarea inspecţiei teritoriale unde este înregistrată/înregistrat instalaţia/echipamentul, în vederea scoaterii din evidenţă în cel mult 15 zile de la data casării, precum şi prezentarea documentelor de casare;
20. Intocmirea unui proces-verbal de oprire din funcţiune pentru instalaţiile care intră în conservare şi transmiterea acestuia la iscir în termen de 15 zile;
21. Anunţarea în scris a conducerii deţinătorului/utilizatorului despre necesitatea opririi unor instalaţii sau echipamente iscir din cauza defecţiunilor apărute ori ca urmare a necesităţii efectuării unor lucrări de întreţinere, verificare, revizii, înlocuiri de piese sau reparaţii capitale;
22. Anunţarea în scris a inspecţiei teritoriale care a eliberat autorizaţia, în termen de cel mult 5 zile de la data încetării raporturilor contractuale cu deţinătorul/utilizatorul instalaţiei/echipamentului;
23. Desfăşurarea activităţii cu respectarea obligaţiilor şi răspunderilor prevăzute în prescripţiile tehnice iscir si în celelalte dispoziţii legale în domeniu.
24. Consultanta in domeniul ISCIR.
Copyright © 2021 www.Adminservbacau.ro- All Rights Reserved.